Граємо з дитиною всією родиною.

(ігри виготовлені власноруч із залишкового матеріалу

 Розвивальна  дошка

 

Бізіборд (від англ. busy — зайнятий, board — дошка) розвивальна дошка, оснащена різноманітними предметами, які можуть пересуватися, обертатися, пищати чи видавати інші звуки, блимати тощо.

Мета: розвивари дрібну моторику,логіку і мислення,

 сприяти розвитку довільності, умінню грати за правилами).

 Також їх можна використовувати  для розвитку та корекції мовлення дітей, а саме для:

- розвитку слухових відчуттів (дзвенить, стукає, скрипить, пищить, шарудить, свистить тощо)

-вправляння в звуконаслідуванні, відтворенні звуків; (скрип, дзень, тук-тук, фа-фа, пи-пи);

- автоматизації звуку в словах ( Н-ад: назви предмет зі звуком «ш»; назва якого предмету має звук «с»);

-  наповнення мовленнєвого словника дітей, словотворення (застібка, застібати, крутити, розстібнути, прикріпити та ін);

- розвитку граматичної сторони мовлення; (один замок, багато замків, відімкнути замок, відчинити двері та інші).

- сенсорної інтеграції: (працетерапія, заняттєва терапія). Бізібордом можна зацікавити і гіперактивну дитину і дитину з СДУ .

-формуванню узгодженості роботи півкуль головного мозку за рахунок участі обох рук;

-розвитку  зв’язного мовлення ( придумай казку «Подорож машинки»);

-для занять з дітьми, які заїкаються ( прийом-коментування дій)

Для виготовлення бізіборду не потрібно ніяких креслень і схем. За основу підійде будь-яка дошка або дверцята старої шафи, куб.  Імпровізувати можна безмежно.

 Кріпляться всілякі привабливі  дрібнички. Підійде все, що можна вертіти, крутити і клацати: різні замочки, кнопки, гачки, рахівниці, валики, тумблери, ризетки, гайки та інш. Жодна з них не подібні.

Корисність цієї іграшки переоцінити неможливо:

• знайомство з різними кольорами та відтінками;

• розвиває самостійність і пізнавальну активність;

Можна охопити і інші сторони розвитку. Н-ад: математика, гендерне виховання, ознайомлення з навколишнім тощо.

Розпочинати ігри з бізібордом можна вже з 1 року життя, коли дитині цікаво щось відчиняти, відкривати, закривати. Дитина самостійно без дорослого може бути зайнята. Головне дотримуватись безпеки. Творіть, шановні колеги та батьки!

• Меблеві коліщатка різних діаметрів, що обертаються і стаціонарні. Прикручуються на саморізи. Можна додати кольору, використовуючи кольорову ізоляційну стрічку.

• Валики різного призначення: масажні та будівельні, поролонові, хутряні, картонні (підійде навіть втулка від туалетного паперу чимось прикрашена). Чим різноманітніше будуть матеріали, тим більше сенсорного досвіду отримає дитина.

• Петлі і замочки. Вибирайте найпростіші моделі. Підійдуть клямки і шпінгалети. З їх допомогою можна зробити віконця, що відкриваються,  попередньо вирізавши необхідний прямокутник з листа фанери. Надалі віконця можна розфарбувати акриловими фарбами, надавши їм вигляд, наприклад, будиночка.

• Шнурівок. Для початку малюємо кросівок акрилом, потім прикручуємо гачки і вставляємо шнурок.

• Диск від старого телефону, що крутиться. Прикріплюємо диск, а потім малюємо телефон.

• Блискавки. Їх можна приклеїти та прибити степлером. Фон може бути різний: підійде і куртка, і крокодил, де блискавка служитиме зубами.

• Липучки. Приклеюємо одну зі сторін на суперклей до дошки, іншу на якусь кумедну фігурку.

• Ліхтарики. Прості і зрозумілі дитині.

• Дзвіночки. Їх можна купити в рибальському магазині і повісити на гачок, що вкручується.

• Дверні ручки. Тут все зрозуміло, шукаємо зразки, що завалялися в гаражі, на антресолях, або купуємо в будівельному магазині.

• Рахівниці. Можна купити готові, дерев'яні або пластикові, або зробити самому. Для цього буде потрібна різьбова спиця, в яку вкручуються гачки, гайки і дерев'яні намиста, ґудзики.

• Дзеркала. Підійдуть маленькі, обертові для автомобілів, опуклі і звичайні, косметичні. Найважливіше в цьому елементі - захисний край, щоб дитина не порізалася.

• Тумблери або просто вимикачі, якими можна просто клацати.

Прекрасною ідеєю є дверцята, що відчиняються, за ними можна поставити книгу. Вона стане свого роду продовженням гри і, можливо, в майбутньому читання для малюка стане таким же захопливим заняттям, як і гра з бізібордом.

Дидактична гра « Пори року»

Мета: формувати уявлення дітей про пори року та їх характеристики. Вчити виділяти характерні ознаки кожної пори року та встановлювати причино        наслідкові зв’язки між порами року та явищами (сезон, рослинність ,діяльність людини). Розширювати кругозір . Активізувати словник дітей. Розвивати дрібну моторику рук.

Хід гри

 

Ведучий показує чотири картки із зображенням дерева в різні пори року, дітям роздаються картки – картинки які пов’язані лише з однією порою року. Дитина повинна віднести і прикріпити картку до певної пори року пояснивши свій вибір.

 

 Дидактична гра «Веселі пазли»

Мета: вчити дітей складати з частин ціле. Розвивати увагу,  мислення, фантазію,  кмітливість  а також  дрібну моторику рук. Активізувати зв’язне мовлення .

Хід гри

Кожній дитині окремо пропонується набір карток з яких потрібно зібрати цілісну картинку . Зібравши картинку дитина називає героя казки , саму казку та основні репліки з казки.

Дидактична гра «Веселі гномики»

Мета: закріплювати вміння послідовно називати дні тижня, співвідносити їх за кольором , закріпити поняття вчора, сьогодні, завтра; розвивати пам'ять, увагу, уяву, образне мислення; продовжувати учити уважно слухати вихователя і відповідати на поставлене питання; викликати радісний емоційний стан і підтримувати його упродовж усієї гри.

 

Матеріали:  набір виготовлений з пластикових стаканчиків, обклеєних кольоровим папером,  з цифрами від 1 до 7

 

Хід гри :

Перший варіант:

Діти тримають в руках набір тижневих гномиків. Вихователь пропонує дітям вишикуватися в шеренгу, утворюючи тиждень: першим встає дитина, у якого на картці написана цифра 1 (понеділок), другим, у якого на картці - цифра 2 і тд. Потім діти називають дні тижня по порядку і показують картки з цифрами.

Діти під музику за завданням вихователя виконують різні рухи, а по її закінченню шикуються в шеренгу, утворюючи тиждень починаючи з вівторка. Потім діти складають тиждень, починаючи з четверга і тд.

 

Другий варіант:

"Якого гнома не стало"

Діти закривають очі, вихователь ховає одного гнома. Діти розплющують очі і відгадують, який гном втік.

 

Третій варіант:

Вчимо разом з дітьми вчора і завтра, якщо сьогодні понеділок, вчора - неділя, а завтра, якщо сьогодні вівторок і т. д.

 

Четвертий варіант:

"Розстав правильно"

Діти закривають очі, вихователь міняє порядок дотримання гномів. Діти розплющують очі і розставляють їх в правильній послідовності.

 

  Дидактична гра  «Об’ємні літери»

 

Мета: вправляти дітей в знаходженні знайомих букв розвивати самостійність у виконанні завдань виховувати уважність.

Хід гри.

Дитина відшукує дану літеру та за допомогою дрібних деталей        ( старі деталі від конструктора частинки розгублених іграшок різними дрібними штучками) викладаємо по контуру літеру. З даних літер  практикуємо складати склади та слова.

 

Дидактична гра «Хрестики - нулики»

Мета: допомагати розвитку моторики рук, розвивати увагу, логічне мислення, мовлення дітей, пам'ять.

Хід гри.

Гравці  по черзі викладають на вільні клітинки « фішки»: одна дитина-хрестик, інша – нулик. Перший вишикувавший в ряд свої фігурки

 

         ДИДАКТИЧНА ГРА            

      «ВЕСЕЛИЙ АВТОМОБІЛЬ»                     

Мета: Закріпити знання про кольори,           

вчити далі геометричні фігури,                

закріпити будову машини,                       

закріпити правила дорожнього                              

руху, знання дітей про світлофор.  

 

Хід гри.

Дорослий разом з дитиною виконують дії. Відшукують предмети данного кольору, розміру,  закручують кришечки та називають дії.

Додатково можна розучувати вірш про світлофор та правила поводження на дорозі.

 

 Дидактична гра «Веселі  літери»

Мета: вправляти в засвоєнні літер алфавіту, їх друкованого зображення; складання слів з 3,4,5 букв.

Хід гри.

Гравці сідають у коло, у кожного обємна літера яку треба скласти з частин. Дорослий показує друковану літеру, дитина у якої є ця літера складає її в ціле і підбирає слова які починаються на цю літеру.

 

 

ДИДАКТИЧНА ГРА       

 

«НАГОДУЙ ТВАРИНКУ»

    

Мета: Закріпити знання про тварин правильно  називати  їх,   розрізняти хто де живе, хто   що їсть, розвивати дрібну   моторику рук, логічне  мислення, активізуваьти   словник     дітей.

 

Хід гри.

Дитина відшукує названу тварину, називає її та прикріпляє   

до ласощів  для цих тварин.  Запропонувати малюкові «нагодувати» звіряток,  тобто підібрати зображення продуктів до зображень тварин,  Дитина прищепа ними «ласощі».

 

 Дидактична гра  « Покажу-  проспівай»

Мета;  закріпити знання дітей про літери, що позначають голосні звуки, розвивати силу голосу, слух та увагу. Заохочувати дітей до самостійності.

Хід гри.

Ведучий по черзі показує гравцям картки з літерами та пропонує хором назвати їх, а потім проспівати з з різною силою голосу            ( картка над головою - співають голосно, картка внизу - співають тихо).

      

Дидактична гра  «ЩО КУДИ?»

Мета: закріплювати знання дітей про назви одягу; вчити класифікувати його відповідно  кольору, розміру, розвивати мислення, кмітливість, увагу; виховувати дбайливе ставлення до одягу.

Матеріал: предметні картинки із зображенням одягу різного кольору .

ХІД ГРИ

Вихователь  повідомляє дітям про те, що  одяг забруднився і його потрібно попрати, але для цього   одяг  потрібно посортувати по кольорам. Під час сортування діти відшукують речі відповідного кольору називають їх  та кладуть до пральної машини відповідного кольору.                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


About | Privacy Policy | Sitemap
Дитячий ясла-садок №85