Звіт керівника

Херсонського закладу дошкільної освіти № 85 Херсонської міської ради

про свою діяльність у 2022/ 2023 навчальному році

 

1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

          Херсонський заклад дошкільної освіти вступив в експлуатацію в 1988 році, загальна площа земельної ділянки становить 1825га. Проєктна потужність закладу- 85 місць. До 24 лютого 2022р у закладі функціювало 5 вікових груп ( 1 молодша та 4 групи дошкільного віку) заклад відвідувало 93 дитини.

 У  вересні 2021р. в закладі розпочалися роботи,  за програмою президента “Велике будівництво”, по  відновленню басейна, зимового саду та частин приміщень закладу.

 Роботи тривали до 24 лютого 2022р. та були виконані на 40% , а потім, призупинені в наслідок військової агресії російських військ.

На даний час, будівля закладу не пошкоджена: водогінна система, електропостачання та теплоносії -  відключені.

 Територія закладу, ігрові, спортивні майданчики та прилегла частина постійно прибиралися працівниками закладу і знаходилась у доброму стані.

На території закладу розташовано найпростіше укриття, яке розраховано на 300 осіб, яке було доступне для мешканців міста та працівників закладу.

У період окупації міста, заклад та працівники закладу не співпрацював з країною агресором, освітня діяльність у закладі за російською програмою не здійснювалася.

 

2. Здобувачі дошкільної освіти.

 

Організація освітнього процесу відбувалася відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років Дитина.

Планування освітнього процесу проводилося відповідно рекомендацій  МОН України, щодо  безпеки життєдіяльності дитини  в період воєнного стану, дотримання  безпечних дій під час повітр’яної тривоги.

 

Починаючи з лютого 2023р. заклад  розпочав свою роботу в онлайн форматі.

За заявами батьків, які давали згоду на  проведення освітньої діяльності в режимі онлайн,  відновили свою діяльність дві різновікові групи.

З простою були виведені чотири педагоги, які відповідно  щомісячного блочного планування проводили освітню діяльність.

Було затверджено  розклад занять, де щоденно з дітьми, проводилось не більше двох видів діяльності, та узгоджено з батьками  час проведення занять.

З метою дотримання Санітарного Регламенту, освітній процес був  побудований так, щоб не навантажувати дітей роботою біля комп’ютера та налаштовувати дітей і батьків на зворотній зв’язок.

Велика увага приділялася дотримання правил роботи за комп’ютером , проводиться гімнастика для очей, руханки, музичні паузи, рухливі та дидактичні ігри.

Підсумками тижневої роботи з освітньої діяльності була -”цікава п’ятниця”, де вихователі розміщували цікавинки, ігри, віртуальні екскурсії, дослідницькі  завдання, майстер-класи з паперопластики,  елементи нестандартного малювання, завдання для саморозвитку, вікторини, ребуси.  Цікавими та актуальними були практичні заняття для дітей та батьків з екологічної тематики (виготовлення годівничок до Дня птахів,  участь у Всеукраїнському конкурсі з пошиття  екологічної торбинки).

Блочне планування дало можливість  поглибити знання дітей з таких тем: “Моє місто Херсон”(історія, природа, вулиці рідного міста), “За що ми весну любимо?”, “Весна дивує і дарує”, “Весняні барви навкруги”, ”Будьмо обережні”, “Вивчаємо свою планету”, “Свято Великодня”, “Бережімо рідний  край”, “Твої чотириногі та пернаті друзі”,  “Професії вибирай!”, “Коли не завадить обачність”, “Мої улюблені книги!”. Заняття були насичені: пізнавальним, дидактичним, розвивальним матеріалом. Педагоги використовували музичні заставки,  руханки,  зустріч з казковими та мультиплікаційними героями, подорожували та навчалися разом з ними .

Постійно підтримувався зв’язок з сім’ями вихованців, які залишилися проживати  на де окупованій території. Це, п’ятеро дітей від 3 -х до 6 - років, які мешкають з родинами в місті.

З такими сім’ями постійно велася як просвітницька робота так  і консультативна, діти отримували допомогу від профспілкових організацій міста, волонтерську допомогу та допомогу від мешканців інших міст.

За період роботи в форматі онлайн, педагогами закладу, було висвітлено в ютубі , фейсбуці, вайбер групах, більш ніж 150  видів робіт з освітньої діяльності та понад 100 видів індивідуальних консультацій.

На кожний вид освітньої діяльності,  педагоги, щоразу, отримували зворотній зв’язок  від вихованців.

 

 

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників ЗДО.

Педагоги закладу, протягом навчального періоду, були активними учасниками всіх заходів, які організовувалися та проводилися  управлінням освіти.

Приймали участь у АРТ- проєкті “ На крилах дитячої творчості”, Тема: “Моя улюблена книжка” - представляли колаж фотографій вихованців з книгами,  який був розміщений на сайті управління освіти.

Колаж дитячих малюнків з тема: “Моя квітуча Україна”, розміщено у вайбер групах. Колаж з теми: “Про безпеку на дорогах знай та правила вивчай”-  розміщено на сайті управління освіти та у вайбер групах.

Вихователем нашого закладу, Горовою Ю.І. було створено   чек лист, в форматі відеоролика, з правил поводження дітей на вулиці.  Дана робота була висвітлена на  сторінці фейсбук сайті управління освіти та закладу.

У листопаді місяці,  вихованці та педагоги закладу, прийняли участь у  створенні колажу з дитячих робіт ( малюнків, аплікацій) до  Всесвітнього Дня дитини.

Педагоги закладу постійно підтримували, спілкувалися, надавали  консультації та поради сім’ям вихованців як з виховної роботи так і психологічну підтримку “Як підтримати дитину у воєнний час”, “Піклуємося про тіло”, “Емоційний настрій, вплив на стан дитини”.

Вихователі залучилися до участі   в акції “Створення Різдвяної листівки” для батьків та вихованців закладу. Такі листівки були розміщені по вайбер групам та на сторінці фейсбук.

Постійно, батьки отримували інформації, інструкції, від вихователів, щодо правил  безпеки життєдіяльності дітей, були залучені до перегляду віде занять та інформовані про навчання з даних  тем.

Педагоги закладу пройшли  навчальний курс з безпеки  життя ( отримали  9 сертифікатів), в  освітній онлайн- програмі “Зрозуміло” навчання за програмою “Дивись під ноги! Дивись, куди ідеш!”( отримали 7 сертифікатів), через платформу онлайн- курсів Prometheus  навчання за такими темами: “Цивільна оборона та  захист у надзвичайних ситуаціях”, “Перша до медична допомога в умовах війни ”, ”Базова психологічна допомога в умовах війни ”, ”Навчання з попередженням ризиків вибухонебезпечних предметів”   та отримали 28  сертифікати.

У 2022/2023 н. р. курси підвищення кваліфікації при ХАНО пройшли 1 педагог (музичний керівник), Шафрановська Ю.В.

Атестація педагогів закладу була перенесена на наступний навчальний рів відповідно рішення  об’єднаної атестаційної комісії Херсонських закладів дошкільної освіти №№23,33,85,87. (протокол №1 від 25 жовтня 2022р.   ) 

Педагога закладу постійно працювали над підвищенням рівня самоосвіти:

участь у зум конференції “Вдосконалення цифрових навичок”,  взяли участь -3 педагоги, “Професійні компетентності вихователя в умовах воєнного часу,”- 2 педагоги, зустріч педагогів закладу в форматі зум- зустрічі, тема: “Забезпечення  емоційне здоров’я здобувачів освіти”, -9 педагогів.

Чотири педагоги (Чумаченко О.М., Ревкова О.П., Компаній Н.А., Гайворонська А.Д.) пройшли навчання за програмою ЮНІСЕФ та отримали сертифікати  від Всеукраїнської громадської організації “Асоціація працівників дошкільної освіти” з теми :” Підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти щодо забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”

За програмою “Складові успіху” пройшли навчання два педагоги закладу (Компаній Н.А, Гайворонська А.Д.) та отримали сертифікати за досягнення результатів навчання з  набуття практичних вмінь самопрезентації та конкурентної взаємодії у професійному житті; здатність до самоаналізу, ефективного саморозвитку, розв’язання життєвих ситуацій для успішного саморозвитку.

Були слухачами Всеукраїнської науково- практичної конференції “Освіта та наука крізь виклики сьогодення”- прийняло участь- 4 педагоги.

Пройшли навчання та отримали сертифікати з таких тем: “Створення безпечного середовища ”,”Психологічна підтримка,  стресостійкість педагога”, “Ознаки стресу та вигорання в педагога.”

Вихователь Горова Ю.І.  відвідала серію науково- практичних семінарів з теми : “Завтра в школу: навігатор для батьків”, та отримала 6 сертифікати, а також по роботі з батьками, відвідала вебінар “Психологічні підходи у взаємодії з батьками в умовах  сьогодення “,СТЕМ- майстерню “Посади квіти Перемоги” з теми: “Турбота про дитячу психіку в умовах війни: практичні поради та інноваційні підходи”.

Педагоги закладу були присутніми в  онлайн форматі Всеукраїнській науково - практичній конференції ( з міжнародною участю) “Фребелівська педагогіка в сучасній освіті: вимоги, тренди, перспективи”, де були представлені  напрацювання  педагогів та студентів ХДУ, на конференції була присутня представник з Німеччини міста Кассель -  декан Андреа Матайс .

          Директор ЗДО № 85 Наталія Компаній є представником Ради стейхолдерів Херсонського державного університету спеціальності «Дошкільна освіта».   Засідання Ради відбувалося в онлайн форматі, на якому обговорювались питання з напрямку співпраці дошкільних закладів з випускниками ХДУ. Також Гаранти ОП першого (бакалаврського) рівня вищої освіти ознайомили учасників засідання зі змінами в освітніх програмах Дошкільна освіта та Початкова освіта. Основними питаннями обговорення було спільне зі стейкхолдерами складання програм практик, їх залучення до керівництва практиками, розробка вибіркових компонент з урахуванням актуальної та затребуваної тематик. https://www.kspu.edu/PublisherReader.aspx?newsId=16581

Заклад дошкільної освіти №85 продовжує роботу по співпраці зі здобувачами освітнього процесу ХДУ.

У 2022-2023навчальному році на базі закладу проходи, в форматі онлайн, практику  більше 200 здобувачів освітнього процесу ХДУ кафедри дошкільної та початкової педагогіки та психології.  Студентами переглянуто роботу сайту закладу, практиканти  були поєднані до перегляду  онлайн освітнього процесу у всіх вікових групах.

 Залікові роботи, студенти, представляли у форматі проєкта “Я- майбутній вихователь”.  Де студенти ділилися своїми враженнями. висловлювали  мрії , наміри, та бажання працювати з дошкільнятами. Данні проєкти висвітлювалися на залікових заняттях університету та на сайті закладу.

Працівники закладу, активно співпрацювали з  міською військовою адміністрацією міста.

Так, починаючи з листопада 2022р. (після деокупації м. Херсон) 6 працівників серед них педагоги (Чумаченко О.М., Бондар С.М. Гайворонська А.Д). медична сестра -Андрієвська Л.І., тех.працівники: Булдакова С.М., Самойлова О.В., працювали  в пункті “Евакуація”, вони допомагали мешканцям міста та області  евакуюватися (переміщуватися) в інші регіони країни .

За час роботи, з листопада по березень, була надана допомога по евакуації більш ніж 300 особам. Отримували мешканці Херсонської області та міста консультативну допомогу з питань отримання  гуманітарної допомоги, отримання житла для сімей  будівлі яких  зруйновані.

Вихователь Бондар С.М. працювала в іншому місті  нашої країни, де разом з переселенцями з інших регіонів, допомагали воїнам ЗСУ,  виготовляли маскувальні сітки.

Велика робота проводилася і проводиться тими працівниками закладу, які залишилися в місті Херсон. Це люди, які завжди були готові іти на допомогу іншим. Так,  троє людей (Булдакова С.М., Самойлова О.В.. Гайворонська А.Д.) від нашого закладу ,були внесені до списків волантерів, по допомозі населенню, яке потерпіло від  підтоплення в наслідок підриву Каховської ГЕС.

Хочеться сказати веле ДЯКУЮ, тим працівникам, їх зовсім не багато (Єльник Л.М., Самойлова О.В. Булдакова С.М., Лис П.О., Булдаков А.В., Молдавчук Г.С., Гайворонська А.Д.), які незважаючи на складну, небезпечну обстановку в місті, підтримували порядок, зберігали майно та будівлю закладу. Зберігали, наші  робочі місця!

 

 

 

Директор                                                                          Наталія КОМПАНІЙ

 

 

Звіт керівника

Херсонського закладу дошкільної освіти № 85 Херсонської міської ради

про свою діяльність у 2020/ 2021 навчальному році

 

1. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти.

         Херсонський заклад дошкільної освіти вступив в експлуатацію у 1988 році загальна площа земельної ділянки становить 1,1033га. У 2020/2021р. у ЗДО функціювало 5 вікових груп ( 1 молодша та 4 групи дошкільного віку) заклад відвідувало 103 дитини.

Для кожної вікової групи відведено окремий ігровий майданчик  де знаходяться криті павільйони та спортивно - ігрове обладнання.  На майданчику різновікової групи зроблено капітальний ремонт павільйону , встановлено нову пісочницю  та паркан. На інших майданчиках встановлено новий спортивний ігровий комплекс, пісочницю, дитячі ігрові будиночки, ігрове обладнання та частково огорожу. Продовжується робота по облаштуванню території закладу в рамках проєкту “Ландшафтний дизайн” декоративне оформлення квітників, альпійської гірки природним матеріалом. Розбиті ділянки під квітники,  висаджені декоративні дерева кущі та багаторічні квіти.  З метою популяризації закладом туристичної діяльності,  на території було створено, з природного матеріалу ( деревини),  еколого - туристичний майданчик  та рекламний біг-борд де зазначено напрямки та діяльність закладу.

 У 2020/2021 навчальному році було проведено капітальний ремонт каналізаційної мережі в підвальному приміщенні та  території закладу. Ремонтні роботи проводилися за рахунок бюджету, сума витрат становить 250 тисяч грн. Проведено ремонтні роботи по відновленню резервного силового кабелю, опалення та водопостачання забезпечувалося централізовано. Територія та прилегла територія закладу відповідає санітарно - гігієнічним вимогам, вивіз побутових відходів відбувався згідно графіку.

Територія закладу має асфальтне покриття в задовільному стані . центральний вхід облаштований пандусом та допоміжними поручнями. Три групи мають окремий вхід які в задовільному стані.

Заклад забезпечений окремими залами для фізичного та музичного виховання. Є медичний кабінет ( кабінет медичної сестри, ізолятор, та кабінет фіз.процедур), харчоблок, пральна з окремими виходами, методичний кабінет та кабінет завгоспа.

Усі вікові групи забезпечені 100% дитячими меблями, ігровим обладнанням та іграшками.

Освітлення приміщень закладу забезпечено енергозберігаючими та світлодіодними лампами. Для  комфортного перебування дітей в закладі та підтримання повітряно - теплового режиму в коридорі 1 поверху та на харчоблоці  зроблено заміну  трьох вікон на метало пластикові (позабюджетні кошти - 20 тисяч грн.),  розпочато декоративне оформлення стін коридору.

Заклад забезпечений протипожежним інвентарем (вогнегасники, протипожежні рукави,протипожежний щит з інвентарем, протипожежне покривало)  щорічно проводиться навчання двома підгрупами  з педагогічні ми та технічними працівниками з пожежної безпеки та з безпеки життєдіяльності. Технічний персонал забезпечений 100% спец. одягом та безпечним інвентарем для роботи, дотримуються безпечних умов на період карантину.

Харчування у закладі організовано за системою НАССР. Постачальником харчових продуктів та продовольчої сировини до закладу є база “ДомЮгСервіс”. Продукти харчування до закладу постачаються відповідно розробленого графіка з дотриманням санітарно - гігієнічних вимог.

Харчування у закладі здійснюється відповідно меню - розкладки складеної на основі примірного двотижневого сезонного меню
(погодженого Держпродспоживслужбою) з урахуванням технологічної документації на страви та вироби. У закладі харчування здійснюється з дотриманням санітарно - гігієнічних вимог . Щоденне меню, з фото страв із сервіруванням, розміщується  на сайті закладу. Педагогами починаючи з раннього віку проводиться робота щодо культури харчування, правила поведінки за столом та правил етикету. Дітей вчать не тільки правильно поводитися за столом, а й впевнено користуватися столовими приборами, бути охайним і ввічливим. Вікові групи забезпечені у достатній кількості столовим посудом. Щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм  продуктів харчування , слід відзначити що у 2020/2021 навчальному році відбулися зміни щодо покращення якості продуктів   та асортименту. Норми харчування 100% були виконанні по таким продуктам, як крупи
, олія, кисло - молочні продукти, вершкове масло , хліб , картопля, риба, тверді сири, фрукти, цукор, яйця та на 90%  - м’ясо,  кондитерські вироби, а овочі , молоко та сухофрукти на 80%.

У закладі вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму. Проводиться санітарно - просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу. На  сайті закладу в рубриці “Щотижневик медичної сестри” розміщена інформація , поради для педагогів та батьків  “Все про COVID-19”. Педагогами проводились тематичні та практичні заняття по обізнаності дітей з даної проблеми, результатом стало створення відеофільму з участю дітей та педагогів “Короновірус очима дітей” який розміщено на сайті управління освіти, сайті закладу та YouTube каналі закладу.

Але, поряд з цим є нагальні питання, які необхідно вирішувати це:

-         капітальний ремонт харчоблоку та пральні та заміна технічного обладнання;

-         ремонт групових приміщень та санітарних кімнат;

-         ремонт коридорів І та ІІ поверхів;

заміна покрівлі на ігрових павільйонах;

-         встановлення освітлення на території закладу;

-         встановлення пожежної сигналізації та сертифікованих дверей;

2. Здобувачі дошкільної освіти.

Організація освітнього процесу відбувається відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітньою програмою для дітей від 2 до 7 років Дитина та авторськими програмами “STREAM - освіта або Стежинки у Всесвіт”, “Духовно - моральне виховання дітей дошкільного віку на християнських цінностях”, програм з краєзнавства, валеології, ОБЖД та туризму. Організація освітнього процесу у ЗДО № 85 сприяє набуттю дитиною різних компетентностей відповідно до освітніх ліній “ Здоров’я та фізичний розвиток”, “Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі”, “Екопростір розвитку дитини”,“Гра дитини”, “Комунікативний розвиток особистості”, “Дитина у світі мистецтва”.

У закладі створені умови для реалізації варіативної складової. Для впровадження додаткових організаційних форм освітнього процесу в закладі працювали гуртки фізкультурно- оздоровчого та спортивного напрямку “Школа м’яча” , “ Великий м’яч”,  “Шкіряний м’яч”, “Футзально - футбольний клуб” “Стелс - діти”, “Кіокушин - карате” ( на платній основі); еколого - краєзнавчого напрямку “Люби і знай свій рідний край” та на платній основі - гурток англійської мови. 70% дітей охоплені гуртковою роботою з них 52% дітей які відвідують гуртки на платній основі.

Для виявлення рівня практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримання об’єктивної інформації про якість організації освітнього процесу та прогнозування шляхів його поліпшення, дослідження рівня засвоєння дітьми програмного матеріалу проводиться моніторингове тестування. За результатами моніторингу у закладі проводиться аналіз освітнього процесу приймається рішення щодо коригування або внесення поправок. З результатами узагальнювального моніторингу (у кінці навчального року) маємо такі показники В( високий рівень) -45,8%, Д(достатній)-27,2%,  С (середній )  - 25 %. Середній рівень досягнення знань дітей та виконання освітніх програм становить 81%.

Закладом дотримуються вимоги до розпорядку дня, навчання,  організації життєдіяльності та рухової активності дітей. Ранковий прийом дітей проводиться на свіжому повітрі відповідно графіку. У кожній віковій групі на майданчиках проходить ранкова гімнастика під музичний супровід з використанням атрибутів. Ранкова гімнастика закінчується спортивним бігом та вправами на саморегуляцію емоційного стану. В закладі, організація освітнього процесу,проводиться відповідно гранично допустимого навчального навантаження на дитину, що відповідають віковим можливостям вихованців згідно з санітарним законодавством. Для вивільнення часу та збільшення перебування дітей на свіжому повітрі, педагоги, освітню діяльність проводять відповідно блочного планування з використанням занять інтегрованого змісту, занять “під відкритим небом”, практичного та пошуково - дослідницького характеру. Екскурсії,туристичні походи, довготривалі спостереження дають можливість для закріплення знань та компетентності дітей.

У закладі велика увага приділяється фізкультурно - оздоровчій роботі, педагогами  використовуються як традиційні так і  інноваційні форми роботи а саме: використання спортивного бігу, проведення дихальної гімнастики, вправи для розвитку дрібної моторики рук з елементами казкотерапії , кольоротерапії та аромотерапії. Постійно проводяться вело прогулянки , як по території так і за межі закладу, вело-заїзди, туристичні походи та походи вихідного дня, спортивні свята та квести спортивного характеру. Під час туристичних походів впроваджуємо скандинавську ходьбу для фізичної активності дітей. Створення на території закладу туристичного майданчика дає можливість дітям, у різні пори року, закріплювати, удосконалювати основні рухи.  Майданчик має природний характер,що стимулює дитину до виконання завдань та вправ.

Вирішення завдань з фізичного виховання дітей значною мірою залежить від медко - педагогічного контролю, він здійснюється за такими напрямками: системне проведення медичних оглядів і оцінка стану здоров’я, нервово - психічного та фізичного розвитку, динаміка розвитку рухів дітей та спостереження за проведенням фізичних вправ, фізкультурних занять,
ранкових гімнастик, рухливих ігор, вправ спортивного характеру, загартовуваних процедур та культурно - гігієнічних навичок. Відповідно медичних карток, діти розподіляються за станом здоров’я на групи. В закладі  створено дві  медичні групи: основна,  яку відвідують - 85% дітей та підготовча -  15% дітей. Кожні пів року, медичні групи переглядаються і за рекомендацією лікарів переводяться діти з одної  групи в іншу. Об’єктивним критеріями оцінки рухової активності дітей є проведення хронометрування яке дає змогу дати оцінку план - конспекту заняття, чіткість виконання вправ дітьми відповідність добору вправ, визначення часу на окремі етапи заняття та дозування фізичного навантаження, підготовка зали, інвентарю та сама методика проведення заняття,  на основі цього складається протокол хронометрування щільності заняття та визначається моторна щільність та загальна щільність заняття.

Але слід звернути увагу на не доопрацювання з даного питання:

- не завжди  педагогами враховуються погодні умови та одяг дітей при виконанні фізичних вправ;

- не в системі проводяться загартовуючи процедури причиною є нестабільність температурного режиму в закладі;

- урізноманітнити гурткову роботу спортивного напрямку на платній та безоплатній основі.

- впроваджувати в практику роботи використання інноваційних технологій з розвитку мовлення.

3. Педагогічна діяльність педагогічних працівників ЗДО.

На першій педагогічній раді затверджується форми та види планів організації освітнього процесу у закладі. Протягом навчального року педагогами організація освітнього процесу велася відповідно графічного планування за режимними моментами та лініями розвитку.  У своїй роботи педагоги застосовують сучасні технології та методики. 65% педагогів в своїй діяльності використовують інноваційні методи та форми роботи а саме: педагогічні проєкти, технології фізкультурно - оздоровчого характеру, ігрові технології, коректурні таблиці, елементи мнемотехніки, сторітелінгу. 

70% педагогів добре володіють інформаційно-комунікативними  технологіями. Педагоги закладу враховували індивідуальні інтереси та переваги кожного вихованця, використовували довірливі форми піклування з дітьми . У різних видах діяльності педагоги стимулювали прояви творчої уяви дотепності, фантазії, креативності, працювали над створенням атмосфери, що сприяла виникненню нових ідей та думок у дітей. Така форма роботи дала позитивні результати щодо розвитку пізнавальних інтересів дітей.  На сайті закладу   висвітлюються  у формі презентації, відео фільмів, фото виставок, результати досягнень дітей  в різних видах діяльності, а сторінки із “життя закладу” висвітлено в інтернет візитці закладу, яку розміщено на головній сторінці сайту у вигляді QR - коду.

Значну роль у підготовці дітей до школи відіграли зустрічі з вчителями початкових класів Херсонської загальноосвітньої школи № 35. На спільних нарадах , батьківських зборах розглядалися питання готовності 6 - річок до навчання в школі та проблеми адаптації до нових умов життя. Такі зустрічі стали актуальними чи необхідними для вихованців закладу. Питання щодо наступності роботи закладу і ЗОШ розглядалися на педрадах, семінарах, батьківських зборах. Спільно з вчителями та батьками проводилися загальні батьківські збори на тему “ Дитячий садок - перший заклад освіти для малят” , “ Від Дошкілля до Нової української школи - крокуємо разом”, педагогічні ради на тему: “ Новий навчальний рік - нові пріоритети” на яких обговорювалися питання співпраці школи , закладу, та батьків, вирішувалося питання щодо впровадження інноваційних методик, технологій адаптація дітей до соціуму та шкільного життя.

Але слід звернути увагу:

-    на покращення рівня освіти педагогів;

- налагодження тісних партнерських відносин з громадськими організаціями та з батьками;

-   продовжити співпрацю з ЗОШ № 35 відповідно вимогам «Нової української школи»;

4. Управлінські процеси закладу дошкільної освіти

У закладі дошкільної освіти сформовано стратегію його розвитку,спрямовану на підвищення якості освітньої діяльності. На підставі проведеного аналізу діяльності закладу за останні роки,  результатів опитування батьків вихованців та проведення моніторингу досягнень дітей дошкільного віку, визначено сильні та слабкі сторони діяльності закладу. Головні завдання, на наступний навчальний  рік,  визначаються відповідно стратегії закладу,  ініціативною групою педагогів та батьківським комітетом. Постійно на педагогічних радах, нарадах при директорові, радах закладу проводиться моніторинг виконання поставлених завдань та їх результативність завдання  2020/2021 навчального  року виконано на 85%.

Діяльність методичного кабінету закладу дошкільної освіти відповідає встановленим вимогам. У методичному кабінеті постійно проводиться робота по реалізації завдань цілісного всебічного розвитку здобувачів дошкільної освіти та популяризації роботи закладу. У методичному кабінеті систематизовано матеріал в якому висвітлюється питання впровадження програм, інноваційних технологій, розробки тематичних циклів занять, підбору наочно - дидактичного матеріалу з краєзнавчо - туристичної, екологічної, фізультурно - оздоровчої, національно - патріотичної та мовленнєво - комунікативної діяльності. Значну увагу педагоги приділяли літературі мовленнєвого та морально - етичного спрямування. Збільшилася кількість періодичних видань на 2,2% ( “Практичний психолог”, Методична скарбничка вихователя”). Методичний кабінет на 3 % поповнився навчально - методичною літературою. Досвід роботи, двох педагогів, з туристичної діяльності  та краєзнавчо - патріотичного виховання впроваджується в роботу закладів міста, висвітлюється в Інтернет виданнях ( Viber,Facebook,YouTube).

Заклад укомплектований педагогами  на 100%. Кількісний склад  складає - 10  педагогів, із них 2 педагоги ( 20% )мають вищу кваліфікаційну категорію,  3 педагоги (30% ) - мають І кваліфікаційну категорію, 1 педагог (10%) ІІ кваліфікаційну категорію, 4 педагоги (40%) - спеціаліст. У поточному навчальному році було атестовано два педагоги, за підсумками атестації  1 педагогу присвоєно кваліфікаційну категорію “ спеціаліст І категорії” та 1 педагог підтвердив кваліфікаційну категорію “ спеціаліст другої категорії”. Курсову перепідготовку у 2020/2021 пройшли 3 педагоги(30%), поточний план курсової перепідготовки виконано на 100%.

У продовж року педагоги закладу підвищували професійний рівень. Через онлайн платформи брали участь у пленер - практикумі М.Шутя з теми “ Соціокультурні ігри дітей у сучасних умовах” та  застосування сучасних ігротехнологій в умовах карантину “Масці-рад”, та навчальний семінар Г.Чепурного “ Оптимізація освітнього процесу за допомогою мнемотехніки, як сучасної технології ефективного засвоєння нової інформації”, та отримано консультації Н.Омельяненко з теми: “Державний нагляд і контроль: покроковий алгоритм”. В режимі офлайн були проведені зустрічі з викладачами Херсонського державного університету з питань “ Використання ІКТ - технологій в освітньому процесі” та  надано цикл консультацій та презентацій щодо освітнього середовища в європейських країнах (доцент Н.Борисенко), та отримали консультацію психолога ХДУ, викладача, О.Лось з теми “Гендерне виховання дошкільників”. 4 педагоги (40%) пройшли  курси підвищення кваліфікації в Херсонському державному університеті за освітньою програмою “Фребельпедагогіка” та отримали сертифікати, 20 %  педагогів пройшли навчання в онлайн режимі при ХАНО з теми “Розвиток дітей раннього віку”. Аналізуючи роботу педагогів виявлено, що ( 50% )  постійно удосконалюють свій професійний потенціал, за рахунок самоосвіти та шляхом впровадження інноваційних технологій інтерактивних методів у практику роботи з дітьми, є креативними та мобільними решта педагогів тримаються на стабільно задовільному рівні. Щорічно розробляється та затверджується план для підвищення курсів кваліфікації, де в кінці року кожен педагог звітується про виконану роботу та впровадження  набутих знань в освітню діяльність.

Практикуємо проводити анкетування серед учасників освітнього процесу (батьків та педагогів) стосовно критеріїв оцінювання діяльності закладу та педагогічного колективу, вносяться пропозиції та нові ідеї, які враховуються при складані плану роботи закладу на наступний рік.

Слід звернути увагу:

-         на  покращення рівня самоосвіти педагогів;

-         на підвищення рівня  педагогічної кваліфікації ;

-         усіма педагогами використовувати в роботі  ІКТ – технології;

-         оформити методичний кабінет відповідно сучасними вимогам .

 

У закладі для втілення «антикорупційного» іміджу  проводяться наступні заходи:

-         щомісяця висвітлюється на сайті закладу  використання бюджетних та позабюджетних коштів;

-         радою закладу та батьківськими комітетами груп вирішується питання щодо покращення матеріально – технічної бази та вирішення питання щодо фінансування;

-         прозоро  та доступно батьки отримують інформацію щодо електронної реєстрації дітей до ЗДО;

-         висвітлення на сайті закладу прозорості освітнього процесу (харчування, розвиток, виховання, навчання дитини);

-         та працівники закладу ознайомлюються з попереднім навантаженням на наступний навчальний рік відповідно штатного розпису.

Для уникнення  чутків та наклепів проводиться профілактично – роз’яснювальна робота з персоналом закладу  та батьками вихованців.

 

Директор  ЗДО № 85                                            Наталія КОМПАНІЙ

 

 

Звіт керівника

Херсонського ясел – садка № 85 Херсонської міської ради

про свою діяльність у 2019/ 2020 навчальному році

 

На сьогоднішній день  садок відвідують 100 дітей функціонує п’ять вікових груп, чотири групи дошкільного віку та одна група першого молодшого віку. Режим роботи чотирьох груп 10,5 годин та старшої групи 12 годин.

     Ясла - садок укомплектований кадрами згідно штатного розпису. У закладі працює 28 осіб. Склад педагогічного колективу: директор, вихователь – методист, музичний керівник, 8 вихователів. Якісний склад працівників за освітньо – кваліфікаційний рівнем : з повною вищою освітою – 9 педагогів та 1 педагог з середньою спеціальною освітою. За кваліфікаційними категоріями : вища – 2 педагоги, перша категорія – 2 педагоги, друга категорія – 2 педагог, спеціалістів -4 педагоги.

У 2019/2020 н. р. курси підвищення кваліфікації при ХАНО пройшли 2 вихователі, атестувалося – 2 педагога. Організаційно –освітній процес відбувався відповідно до Базового компонента дошкільної освіти за освітньою програмою  для дітей від 2 до 7 років «Дитина», авторськими програмами «Маленькі туристи», «Малятко здоров’ятко, «Дитина у світі дорожнього руху», «Україна моя Батьківщина».

   За 2019/2020 н. р. педагоги нашого закладу приймали участь:

У методичному мікс – семінарі «Створення освітніх локальних міні – середовищ» , семінарі «Зменшення вуглецевого сліду, як запорука збереження природних ресурсів» . Відвідували курси–лекції  Г.Чепурного, О.Деркач, С. Стужук.

    Завдання над якими працював ясла – садок у 2019/2020 н. р.

1.Робота з фізукльтурно – оздоровчого та спортивного напрямку шляхом впровадження інноваційних технологій та ігрової компетенції дошкільників .

2.Формування комунікативно – мовленнєвої та національно - патріотичної компетентності дітей дошкільного віку на підґрунті художніх творів В.Сухомлинського.

На виконання першого завдання було проведено педагогічну раду, семінар – практикум «Використання QR-кодів в організації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку», продовжено діяльність гуртка «Школа м’яча» з туристичної діяльності, правил дорожнього руху та розпочато діяльність гуртка «Кіокушин карате». Проведено: спортивне свято серед дітей старшого дошкільного віку  «Чемпіонами зростаємо – наш садочок прославляємо», спортивна розвага для малят другої молодшої групи, «В гості до ведмедика», день здоров’я серед малят раннього та молодшого віку «Мойдодир на гостинах у дітей», туристичний похід дітей старшого дошкільного віку разом з батьками до Антонівського лісу. Встановлено та облаштовано на території закладу майданчик з туристичної діяльності.

На виконання другого завдання було проведено : педраду,

семінар, методичний дайджест,круглі столи « Використання коректурних таблиць у роботі з дітьми», свято , «Мова наша солов’їна », проведено театральні дійства до зимових свят. Брали участь у міському конкурсі «Літературні намистинки».

 З метою забезпечення ефективної реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку, здійснено моніторинг досягнень вихованців за освітніми лініями, за 2019/2020 навчальний рік. Показники зведеної таблиці були наступним: середній рівень засвоєння знань дітей за розділами програми  становить : у вересні – 74,3% , а в березні 79 % .

Рівні засвоєння : високий рівень - 46 %, достатній – 32,3 %, середній – 19,7%, низький рівень – 2%. Середній показник за навчальний рік збільшився на – 4,7% , що свідчить про високий рівень засвоєння дітьми навчальних програм та ефективну роботу педагогічного колективу.

    Медичне обслуговування у закладі здійснювалося відповідно Санітарному регламенту для дошкільних навчальних закладів , відповідно інструкції з організації харчування та наказів, інструкцій управління освіти і управління охорони здоров’я Херсонської міської ради.

    Виконання заходів лікувально–профілактичного,оздоровчого, протиепідемічного, санітарно–гігієнічного характеру та санітарно - просвітницьку роботу з персоналом ясла – садка і батьками вихованців, проводила сестра медична старша. Здійснювалися заходи профілактичного характеру: посезонні зрошення ротової порожнини, часниковим та трав’яним відварами. Висвітлюється інформація про захворювання дітей , засоби обережності , профілактики, як в батьківських куточках так і на сайті веб - сайтах. В період карантину проводилась  роз’яснювальна робота серед батьків «Що таке короно вірус», «Користування індивідуальними  засобами в період карантину» (маска, рукавички). На педагогічних годинах, нарадах при директорові обговорювалися питання медико - педагогічного  контролю за станом здоров'я, фізичним розвитком дітей, організацією режиму протягом дня.

     У 2019/2020 навчальному році укладено двосторонній договір з Херсонським державним університетом «Про співпрацю у сфері освіти і науки». Відповідно плану спільної діяльності, педагогічного факультету Херсонського державного університету та ясел - садка , проводились  майстер - класи, консультації, акції, проекти: екологічного, туристичного, логіко-математичного, оздоровчого напрямку.  

 Продовжено співпрацю з Херсонською загальноосвітньою школою

 № 35 Херсонської міської ради. Проведено спільну педраду, семінар –практикум, батьківські збори . У рамках адаптації дітей до шкільного соціуму, щочетверга відбувалися зустрічі  вчителів  початкової ланки  та вихованців старшої групи. Педагоги школи, приймали участь у проведені моніторингу успішності засвоєння програмових вимог дітей старшого дошкільного віку, були присутні на засіданні педагогічної ради, де обговорювались питання щодо подальшої співпраці дошкільників та першої початкової ланки освіти.

      З метою формування тісного взаємозв’язку ясла - садка з сім’ями вихованців, протягом  навчального року колектив закладу  провів  цілеспрямовану роботу. Організовано проведення свят,музичних та спортивних розваг, майстер–класів. Батьки приймали участь у різних формах роботи : виставка сімейних поробок, ярмарок «Осіння смакота»,  фотовиставках , вернісажах та конкурсах «Крок до зірок»,  «Світ очима дітей». Брали участь у спільній акції із студентами та викладачами Херсонського державного університету «Врятуємо зимуючих птахів», виготовлені годівничок для пташок.

На батьківських зборах розглядалися питання щодо «Проблем адаптації до дитячого садочка», «Допоможемо дитині стати самостійною», «Щоб харчування було в радість», « Як виховати у дитини дбайливість, бережне ставлення до речей», «Щоб дитина не хворіла», «Телевізор та комп’ютер – наші друзі чи вороги ?». Батьки активно приймали участь у покращенні ігрових майданчиків а саме: проведення спільних акцій «На кращий майданчик».

За бюджетні кошти :

-         було  зроблено прочистку каналізаційної мережі на суму - 4 тисячі грн.;

-         придбано два ноутбуки та один лазерний кольоровий принтер на суму 35 тисяч грн.;

-         холодильну шафу на харчоблок, сума – 38,730 тисячі грн.;

-         пральну машину автомат на суму  – 22,800 тисячі грн.;

Загальна сума бюджетних коштів склала  - 100 тисяч 530 грн.  

За благодійні кошти виконано:

-         ремонт спальної кімнати середньої групи – 22 тис. грн.;

-         капітальний ремонт санітарної кімнати старшої групи - 12,450 тис. грн.;

-         частковий ремонт стін коридору першого поверху – 4,500тис грн.;.    

- встановлення парканів на майданчику груп № 2 (молодшої) та №5 (різновікової) – 11 тис грн.

 Було придбано :

-         телевізори у групи №1(перша молодша) та №5 (різновікова) загальна сума склала – 8,932, тис. грн;

-         кухонний посуд на харчоблок та групи на суму-3,355 тис. грн;

-         фару для ремонтних робіт – 2000 тис. грн

 Загальна сума склала – 64,237 тис. грн.

         Закладу на 2020/2021 навчальний рік планується зробити наступне:

-         модернізація групових приміщень;

-         відкриття додаткової групи;

-         оновлення ігрових майданчиків;

-          ремонт приміщень харчоблоку та пральні;

-         ремонт каналізаційної мережі ясел - садка  .

 

 

Директор ясел – садка № 85                                                   Наталія КОМПАНІЙ

 

 

 


About | Privacy Policy | Sitemap
Дитячий ясла-садок №85